sobota 6. října 2018


Africká zima
Tomáš Šebek
V Jižním Súdánu s Lékaři bez hranic

Mého synovce pobolívala kýla a čekala ho operace.Zvažoval v které nemocnici se nechá operovat,byl dost vystrašený.Padla myšlenka,tak se nechej operovat od pana doktora Šebka je nejlepší,dám ti kontakt na facebooku a zkus mu napsat.Prostě zázraky se dějí a můj synovec jel z Ostravy do Prahy na operaci.Koupil si knihu a čekal na zákrok a věděl že jej bude operovat pan doktor.Po operaci mu knihu podepsal a já jí mám teď doma půjčenou.Tahle kniha Vás přenese do Afriky a hlavně na sál.Neuvěřitelné fotografie z lékařského prostředí,které najdete i na facebookovém profilu pana doktora.Jeho pohled nám otvírá dveře do zdravotnictví.Je to lidský pohled,pohled člověka.Když vstoupíte k lékaři a necháte se vyšetřit dostanete při odchodu papír kde je napsáno spoustu slov kterým určitě nebudete rozumět,nebo já to tak mám,vždycky nechápu jakou řečí to píšou.Líbí se mi jak je schopen pacientovi i nakreslit obrázek jaký zákrok mu bude provádět.Líbí se mi jeho humor a že se dokáže vzdát svého ega.Při čtení knihy jsem pochopila že pan doktor je moje krevní skupina má hodně podobné myšlenky a cítění jako já,jenže takový člověk je často společností kritizován a odsouzen.Kniha pro mě byla klíčová,dost si z ní odnáším.Protože i já jsem teď na své první misi,kde pracuji se závislostmi a na protidrogové prevenci.Téma za které mě lidí soudí,proč s tímhle ztrácím čas,že to nemá žádný význam a měla bych se věnovat jiným věcem.Těžko se to vysvětluje hlavně lidem,kteří nikdy nic nedokázali.Je až neuvěřitelné kolik pokory může být v jednom člověku,že i přesto že jste slavný český chirurg a pracujete ve sterilním prostředí,tak jedete do Afriky, kde je poušt,voda je tam vzácností a jsou tam velmi vážné onemocnění.
Doporučuji přečíst všem kdo mají problém s imigranty...
P.S.Je super vědět že to není jen nejlepší chirurg a člověk,ale taky chlap a lovec.Jako čtenáře by mě zajímalo která žena ukázala kozy ptákům?Anita nebo Zuzana?Pan doktor má zvláštní erotické sny...to by byl román kdyby byly i naplněné nebo snad byly?...
Přispějete tím do veřejné sbírky https://www.lekari-bez-hranic.cz/









Žádné komentáře:

Okomentovat