neděle 24. března 2019



Štědrost na cestě...
Momentálně mám v hlavě novou knihu Trnité cesty a jaké budou?jak budu pracovat když už nebudu mít slovo Supermana?Superman říkal pracuj vždy s ověřenými fakty,ale já nejsem novinář.Když mi někdo převypráví svůj příběh třeba o tom jak si zašel do nemocnice pro život,zdraví a nový orgán,aby přežil,nebudu se lékaře přece ptát zda to tak bylo...Pro někoho je něco snadné,pro někoho je něco těžké...jak budu pracovat,abych se nikoho mé psané slovo nedotklo?jak budu psát co když žádná inspirace nebude přicházet?
Jsem stále bez auta,takže České dráhy...
Nasedám s dcerou do vlaku a odjíždíme do Opavy a já platím za jízdné 21 kč a paní průvodčí je moc milá nechávám jí 1kč dýško,jen tak za její úsměv...
Užíváme si centrum,koupily jsme si oblíbený čaj.Kdysi jsem Sonenntor krabičku měla jen pro sebe,ale už se jej naučila pít i dcera a musím se o něj dělit...
Dáváme si jídlo a pak míříme domů.Autobus nám nejede,takže míříme opět na vlak.
Jenže už nemám drobné.Paní průvodčí mi oznamuje že musím zaplatit přirážku 40kč za to že nemám lístek a že ona mi z 200kč vrátí samé kovovky.
Najednou taková mladá paní vedle nás mi podává 70kc ať si koupím lístek.Usměje se na mě a chce mi zaplatit cestu.Paní průvodčí nechápe,že to se jí ještě nestalo.Přisedám si k ní poděkuji jí za jízdu a dávám jí za to stravenku v hodnotě 100 kč.Ona se tak hezky usměje a řekne : Víte teď jsem dodělala státnice na doktorát a mám z nich takovou radost,že jsem chtěla udělat radost i vám.Pak se vracím k dceři a protože mě pozoruje celý vlak jak se zachovám,dcera se za mě klasicky v pubertě stydí.To mě pobaví a říkám,já vím že jsem hrozná matka,ale čím budu starší tím to bude ještě horší.Ta už se raději dívá z okna a dělá že mě nezná.Je ve věku že všechno je trapas...
Když vystoupím z vlaku přemýšlím nad tím co se po cestě stalo.Cestu tam jsem dala 1 kč a nazpátek získala 70 kč a poděkovala za to stravenkou...
Bylo to zrcadlení,mělo mě to uklidnit že se nemám bát psát Trnité cesty.
Protože na cestě tam budou jen slova a na cestě zpátky se mi to několika násobně vrátí...



Žádné komentáře:

Okomentovat