čtvrtek 28. března 2019


Trnité cesty...
Dnes mám narozeniny je mi 40et...
Dávám si sama sobě dárek a to ten že si napíšu knihu a propojím se s knihou své prababičky...
Jsou to kulatiny a já se na ně moc těšila,protože už jsem se na psaní nějakou dobu připravovala...
Moje poslední kniha Řeka mi udělala velkou radost už jen proto že přinesla do života lásku...
Můj syn našel kartu,srdcovou devítku,kousek od řeky.
Tu jsem dala své bývalé lásce,protože ho opustila partnerka.
Vysmál se mi,že jsem pořád stejný romantik,ale nedávno mi napsal že už žije s mladou lékařkou a že se bude ženit...
Pevně doufám že mu tu svatbu nafotím já...

Ráno mi začalo kontrolou na živnostenském úřadě byla jsem z toho hodně ve stresu,ale když paní zjistila že mám narozeniny tak se usmála a řekla že by mi stejně ani pokutu nemohla dát...
Hned pak jsem zamířila hledat informace...
Šla jsem do Památníku Petra Bezruče kde mi dovolili nahlédnout do rukopisů...
Musela jsem si vzít bílé rukavičky,vypsat badatelský list a mohla si prohledat 3 plné krabice...
To je úplně něco jiného než google...
Byla jsem dojatá,tolik krásných básní...
Ale našla jsem i knihu která není publikovaná jmenuje se Umřel jsem...
A pak jsem našla povídku a ta se jmenuje A tak se stalo...
Musím to vytáhnout na světlo...
Tolik po tom toužím.
Paní byla moc milá a řekla mi že mi pomůže.
Nebude to vůbec jednoduché dostat něco z muzea a publikovat to...
Vydat její knihu to bude chtít hodně velký balík peněz...
To budou trnité cesty,nebude to nic snadného...to bude chtít hodně kávy...
Ale mám cíl a já když mám cíl...
Tak se vždycky najde někdo kdo mi hodí klacky pod nohy...
Bacha na mě,tohle není kniha Řeka,tady neporostou kopřivy které občas člověka šlehnou slovem...
V knize Řeka jsem se pojmenovala stará Vydra a moje sestra z toho rostla,protože je starší...
V tomto příběhu budu stará Vlčice,to už se snad nikoho nedotkne...
Tohle jsou trnité cesty,pokud se mi někdo postaví do cesty,můžou tady být i trny a mohlo by to i bolet...
Jsem stará Vlčice a určitě se nebude ptát oveček zda si můžu jít za svým snem nebo ne...
Když mi neuhnete z mé životní cesty,sežeru vás...
Držím dietu...ale mám doma Jamese Bonda tak bacha na něj...
Poslala jsem žádost o focení a za 3 týdny si budu moct její slova fotit a pak mám vyhráno...
Jen její básně doplním fotkama a budu vytahovat tady na světlo a zveřejňovat...
Zaujalo mě číslo na krabici je to den kdy vstoupil Superman do mých dveří,kdyby nebylo jeho nebyla bych tam kde jsem dnes v literárním archivu a hledám informace,které na internetu nenajdu...



Pak jsem se stavila ještě poslechnout si její báseň...Benjaminek










Upekla jsem si dort Míša a když foukala do svíček tak jsem si přála...



Kniha byla vydaná v roce 1975 to jsem ještě ani nebyla na světě a moje to bude pátá kniha kterou píšu...
Je složená z příběhů Mezivodky, Bejatka a Hanys Benjamin




Na obálce je krásný znak jejího monogramu...



Moc bych si přála její knihu vydat a doplnit fotografiemi a dcera ilustrací...
My 3 ženy v jedné knize,prababička písmem,já fotkou a dcera kresbou...
To by byla nádhera...
Hořká,Šumníková a Čiržová

Na facebooku mi popřálo asi 100 přátel k narozeninám ani nejsem schopná všem odepsat a je to neuvěřitelné protože já nikomu k narozeninám nepřeji...
Ale líbí se mi báseň od fotografky Hanky tu si tady chci přepsat...

Krásné narozeniny přeji!
A oslav je co nejbujařeji!
Ať ti to tejpuje, fotí, básní,
ať tě nezlobí tvůj partner současný 
Jsi můj anděl, spása v nesnázích,
ať tě jen láska v životě provází!

Autor : Hana Stanjurová



Dnes si chci přenést citaci z knihy...

Kravařští i chaluparští lidé dobře věděli,který z nich je zlý a méně zlý.To se prý pozná po očích.
Prý! I lidé se tak navzájem poznají.Já jsem to nikdy nepoznala.Ale vím,že o mě také povídali,že jsem dobrá.Ten,kdo je dobrý,prý se nedovede jinak smát než očima.Ale já jsem se přece nikdy na nikoho očima nesmála.
A přece - vzpomínám si - ale o tom až později.

I já tohle znám jaké to je smát se očima...
Mám to tak pokaždé když mi napíše Superman,muž který mě rozepsal a zapsal se i do mých narozenin že už navždycky si na něj musím vzpomenout...
Včera když mi popřál tak to natolik změnilo můj obličej že jsem měla strach že dostanu na živnostenském úřadu pokutu za výsměch...
I jeho slova si tady chci přepsat...
A to jsem si myslela že nová kniha už bude bez něj...

 Ahoj MIRIAM.

 K Tvému dnešnímu krásnému životnímu jubileu Ti upřímně přeji,
 aby Ti vyšly všechny Tvé životní plány, které sis stanovila pro tento rok,
 a nejen pro tento rok, 
 hodně zdraví, štěstí, rodinné pohody s Jamesem Bondem,
 radost z Tvých krásných dětí 
 a hodně múzy pro tvorbu Tvých bezesporu krásných knih a literatury.

 Přeji Ti krásný narozeninový den.


Jo,jo svěř se nahoru jaké máš plány a já už zase píšu romány...

Ale asi to tak nějak ke mě patří,protože jeden román je i schovaný v krabici v archivu a já jej musím dostat na světlo a publikovat...
Jsem sama na sebe zvědavá,zda to dokážu a jak dlouhá a těžká cesta to bude...
Chce to jen ty správné lidi kolem sebe...
Potřebuji si dát kafe třeba s ministrem kultury ani nevím kdo to vede...

Od dcery jsem dostala zajímavý dárek,asi abych začala jako ona krásně kreslit...
Na to já nejsem ale pokusím se...
Pobavil mě název Vykreslete se z chaosu !



Pro ten největší dárek si jdu zítra na magistrát,jdu si zpátky pro své příjmení a pro svůj podpis a pak už mi všechno na světě půjde samo...

Do své knihy jsem dostala dárek,je to příběh jednoho muže...
Je velmi silný a emotivní a v archivu mi řekli že je tam dokonce i důkaz o tomto příběhu...
To by měl táta ze mě radost je to trochu jako detektivka...



Žádné komentáře:

Okomentovat